elliodeback.blogg.se

Resa är livet

1/3 söndag

Publicerad 2015-03-01 16:31:19 i Allmänt,

Hur är det möjligt... Halva tiden har gått😁 vill konservera tiden... Idag har vi haft en skön dag på hemma stranden Anse Severe! Jag och Karin tog en liten utflykt 07.30! Vi tog cyklarna och planerade att ta oss upp till den högsta toppen på La Digue! Vi var tvugna att gå upp, ställde cyklarna då backen upp var brant.... Vi såg massvis med exotiska fruktträd, jättetusenfoting, stor sköldpadda och en hejdundrande utsikt!!! 

Bananblomma! Överallt växer bananer!

Ön Pralin som vi ska bo på sista veckan ser man i bakgrunden! 

Vacker utsikt från berget!

Va snopna vi blev när vi sprang på en sköldpadda!

Tusenfoting!

Giftig? 

Känd utsikt från Belle vue Restaurang. 

Utsikt över Anse Sourse d'Argent


Aubergine 

Vad är detta? Någon som vet?

Vi joggade ner för berget!

Vacker blomma. Dock ingen doft. 

Efter frukost begav vi oss till vår strand Anse Severe! Den växer för var dag!!! Fantastisk snorkling! Lite svårt att ta sig ut eftersom vågorna är rätt stora. Jag har vilat mina öron två dagar eftersom jag praktiskt taget är döv. Har lock i båda öronen, frustrerade. 
Rich ( vår hyresvärd son ) 


Oscar har suttit och lekt med Sina nya husdjur hela dagen... Idag är det ödlor! 




Älskar doften från dessa blommor!!!
Vid 17.30 lämnade jag och Anders stranden! Vi skulle få lite egentid, Karin o Martin passar barnen! Vi tänkte se på Sebbes match på lyx hotellet närmast vårt boende! Vi njuter...

Jag köpte en mango colada! Mkt god, varför bor vi inte här Anders??? Ser ni poolen i bakgrunden? Fantastiskt fint hotell!!! 

Min älskade man❤️
Vilken solnedgång!!! Magsikt!


Tyvärr laggar Sebbes match... Vi följer nu Sebbe via live match! Heja Sebbe! Lycka till! Nu går vi och äter Middag! 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2015-03-01 20:23:44

Härligt som vanligt! Och extra skönt med lite barnfri tid =) Lite för mycket djur på de där öarna för mig... Kanske är samma på Filippinerna, måste nog tänka om lite, vill åka där det är djurfritt haha.
Jag har skickat mail till dig. Puss och kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela